A játékról...
2004.05.01. 22:14
A Digimon Battle Card Game biztos sokak számára ismerős, a Tamers-ből legalábbis biztosan. Én kezdetben semmit nem értettem, de aztán rájöttem, nem is olyan bonyolult, mint amilyennek látszik. Egy dologtól félek csak, hogy a szabályok, amiket ide leírok, néhol hibásak vagy hiányosak lesznek... Ha valakinek bármilyen észrevétele van, írjon e-mailt, és kijavítom. Hát akkor lássuk az amcsi játékot.
Az egész a megfelelő pakli összeállításával kezdődik. Ez mindenképp 30 lapos kell, hogy legyen. Lehetőleg tartalmazza egy (vagy akár több) Digimon fejlődési sorát, és természetesen az átalakuláshoz szükséges dolgokat (pl. Digivice-ok, DNS szörnyeknél a két alkotó Digimon, erről bővebben később). És persze néhány Option kártya is jól jöhet, bár összeállíthatod csupán Digimonokból is a paklit, ami szerintem nem a legjobb ötlet...
Miután ez megvolt, kezdődhet a játék. Mindkét játékos 1000 életpontról indul (szerintem), és kirak maga elé egy Rookie szintű Digimont.

A bal felső sarokban van a Digimon harci típusa. Ez háromféle lehet, piros alapon kör, zöld alapon négyszög, sárga alapon rombusz. Azért fontos, mert az ellenfél ezzel a típusú támadásával támad a mi szörnyünkre.
Ettől jobbra vannak a Digiváltozáshoz szükséges adatok. Ez lehet:
- Kártyadobás: Bajnok Digimonok fejlődnek így, ilyenkor az "Offline XY Card" felirat olvasható. Amennyi a szám az XY helyén, annyi kártyát kell kidobni az Online paklinkból a Rookie Digimon átváltozásához.
- Digivice: az adott színű Digivice vagy D-Power szükséges a Digiváltozáshoz, Champion vagy Ultimate szörnyeknek.
- DNS: a kártyára írt Digimonok egyesülésével jöhet létre az Ultimate vagy Mega szintű Digimon.
Itt mellesleg lehet látni a kártya sorszámát, majd az egész alatt a Digimon nevét, és egy képet róla. A kép háttérszíne jól jöhet, ha van a pakliban néhány Field kártya (ezek arra jók, ha a Rookie leendő Champion szintje azonos háttérszínnel rendelkezik, mint a Field kártya, nem kell eldobni kártyát a Digiváltozáshoz). De a legfontosabb mező ezek alatt helyezkedik el: ez tartalmazza a támadásokat.
Minden Digimonnak háromféle támadása van egy kártyán, egy Defend (Védekezés) nevű, ez a leggyengébb. Van egy közepesen erős értékű, és persze a legerősebb támadása. Vannak Digimonok, akiknél az utóbbi kettő ugyanolyan értékű. A támadásoknak színeik vannak, ha az ellenfél harci típusa pl. piros, akkor Gomamon a piros támadását használja, ami sajnos a leggyengébb. Ezen később változtathatunk Force FX kártyák segítségével (ezek Option kártyák, amik segítségével azt a támadásunkat használjuk, amilyen színű a Force FX).
A támadásoktól jobbra lévő mező is fontos lehet, ide van leírva először a Digimon Faja, majd Típusa, esetleg Speciális képességei (Úszás, Ásás, Harc, Repülés) és Speciális hatásai. Vannak szörnyek, akik nem rendelkeznek Speciális dolgokkal, de vannak akik többel is.
Az utolsó sorban van az eredményjelző. Ha a Digimonunk nyeri a csatát, meg kell nézni milyen szintű ellenfelet győzött le, és aszerint levonni pontokat a másik játékos életpontjaiból (például ha Gomamon legyőz egy Ultimate Digimont, ellenfelünk mínusz 300 pontot veszt). Aki először éri el a nullát, az a vesztes.
A kártya elemzése után vissza is térnék a játék menetéhez... Eddig ugye annyi történt, hogy van egy Rookie Digimonunk. Most a képpel lefelé fordított, jól megkevert Online paklinkból húzunk öt lapot, és a kezünkben tartjuk. Ha vannak Option kártyáink, maximum hármat lerakhatunk a Digimon alá, képpel lefelé fordítva. Ha van bármilyen Digiváltozáshoz szükséges dolgunk, vagy magasabb szintű Digimonjaink, lerakhatjuk a Rookie szörnyünk mellé balra (Digivolving Zone), bár nem kötelező.
Az ellenfelünk is megteszi ugyanezt, és kezdődhet a csata. Aki akar Digiváltozik, de ilyenkor az összes olyan lap, amire nincs szüksége a Digivolving Zone-ból, kidobódik az Offline pakliba (ez valahol a Digimon mellett jobbra van, és ide kerülnek a használhatatlan vagy Offline-olt lapok). Mindig a Digiváltozás az első, csak utána jön az Option kártya használat. A lefordított három lap közül akármennyit használhatunk, de követni kell a rajta lévő utasításokat (valamelyik például csak egy bizonyos szinten használható, vagy aktiválásához el kell dobni lapokat, stb.).
Ha mindketten végeztek, megszámolják, ki hány ponttal támad. Akinek az értéke nagyobb, győz, a vesztes levonja az életpontokat, és kezdődik minden előlről (a legyőzött Digimonnak vissza kell változnia Rookie szintre). Ha a kezünkben maradt lap, nem kell ötöt húzni, csak kipótolni, hogy annyi legyen. A használt Option kártyák pedig kidobódnak, ha nincs rájuk írva, hogy meddig maradhatnak a harcmezőn. Amik lefordítva vannak, maradnak amíg nem használjuk őket.
Röviden ennyi, hogy milyen paklit vagyunk képesek könnyen használni, és hogyan győzhetjük le vele minél egyszerűbben és gyorsabban ellenfelünket, nekünk kell kitapasztalni. Én azt javaslom, ne mindig ugyanazokkal a Digimonokkal harcoljatok, így izgalmasabb a játék. Az egészhez nem kell más, mint egy kis logika, szerencse, meg persze angoltudás... :)
|